|
قصص يومية قصص يومية
جاري التحميل ...

قصص رومانسية - حب الثانوية الجزء الثاني - قصص يومية

قصص رومانسية - حب الثانوية الجزء الثاني - قصص يومية


قصص رومانسية - حب الثانوية الجزء الثاني - قصص يومية


الام عزه : في ايه يا شهد مالك  شهد : هقولك بعدين يا ماما , نعمه  :  اتفضلوا اتفضلوا يجماعة احب اعرفكوا علي ابني الكبير (طارق) !!! ابني الصغير وليد , الام عزه : اهلا وسهلا بيكم يا حبايبي , طارق : نورتي يا طنط تقدري اعتبرى البيت بيتك , نعمه : وده بقي يا طارق السكر كله شهد في كلية اداب . 


حب


طارق : اهلا وسهلا يا شهد ، علي فكرة يماما احنا مع بعض في الكلية , نعمه : بجد طب كويس اوي عشان تروحوا وتيجوا مع بعض , الام عزه :  لا يا نعمه مش عايزين نتعبه معانا , نعمه : تعبك راحه تعالي يا عزه اما اوريكي الاوضه بتاعكوا , الام عزه : يلا يا حبيبي , طارق : ياريت يا شهد محدش في الكلية يعرف اننا عايشين مع بعض . 

شهد : في سرها مقولش لحد اي دانا من ساعت ما شفتك برتب افهمهم ازاي اني هعيش معاك في بيت واحد , شهد : طبعا يا طارق محدش هيعرف هقولهم ليه اصلا , طارق : عن اذنك اسيبك ترتاحي , شهد ومامتها دخلوا الاوضة بتاعهم , شهد : عماله تحضن مامتها وتبوسها زي المحنونة , الام عزه : اي يا بت اتهبلتي ولا ايه .

شهد : شوفتي شوفتي يماما حلاوته ولا طعامته ولا تقله , الام عزه : مين دا يا يهبله , شهد : طارق يماما , الام عزه : يالهوي هو دا طارق اللي مجننك من ثانوي  ، يطلع  ابن نعمه , شهد : ايوه يماما هو ، هو دا اللي بحبه ومجنني , الام عزه : دا احنا علي كدا لازم نمشي من هنا , شهد : نعم بتقولي حاجه يا ست الكل انا قاعده هنا ومش هتحرك .

الام عزه : اي يا بت البجاحة دي , نعمه : بتخبط علي الباب عزه يا شهد الاكل جاهز يا حبايبي اتفضلوا , الام عزه : تسلم ايدكي يحبيبتي من اولها تعبينك كدا , نعمه : ماتقوليش كدا احنا زي الاخوات بضبط ولو مشلتكيش الأرض اشيلك فوق رأسي , الام عزه : ربنا يديم المحبه بينا يارب , شهد : لا يا جماعة مش قادره الدمعة هتفر من عيني .

الام عزه : بت يا شهد اتلمي , نعمه : اي يا عزه البت مغلطتش احنا اوفر اوي برضو يلا الاكل هيبرد , كلهم اتلموا علي السفرة وشهد متنحه وعنيها علي طارق  , نعمه : كلي يا شهد مش عايزاكي تنكسفي واعتبري نفسك في بيتك انا من زمان وكان نفسي يبقالي بنوته اوي , شهد : انا كمان والله حبيتك اوي اوي اوي يا طنط ( وكانها بتقولها ل طارق).



بوستات حب

طارق : واخد باله منها ومن طريقتها في الكلام ضحك عليها ضحكه خفيفة , وخلصوا اكل وقاموا كلهم وقعدوا في الصالون , شهد : طنط نعمه ممكن اقف في البلكونه , نعمه : طبعا يا شوشو اتفضلي وقامت شهد واقفت في البلكونه وخايفة يكون دا كمان حلم زي اللي كانت بتحلمه كل يوم .

طارق عند اذنكوا يا جماعة انا كمان هقوم اقف في البلكونه , نعمه بصت لعزه والاتنين مستغربين جدا , طارق : احم احم  ممكن اقف معاكي , شهد : طارق ! ايوه طبعا , طارق : عاوز اسالك سؤال ؟ انتي ازاي قادره تتحملي رخمتي وتعاملي معاكي وقلت زوقي .

شهد : خذيت نفس ورديت عليه قالتله من اول يوم شوفتك فيه واحنا في ثانوي حاجه جوايا اتغيرت اتشددلك معرفش ازاي بس بعدها بقيت كل اما اشوفك الاقي نفسي بضحك ومبسوطة عرفت ساعتها اني بحبك ومعاملتك ليا وتصرفاتك كلها كان عندي امل انك في يوم هتتغير وتحبني زي ما انا بحبك .

طارق : طب ومعتز مافكرتيش فيه وفي حبه ليكي , شهد  : واي معني ان اللي حواليا بيحبوني وانا اللي بحبه مش معايا وبعدين معتز دا انسان شايف انه يقدر يعمل كل حاجه بفلوسه , طارق : طب يلا ندخل بقي , شهد : يلا , طارق : وهو داخل من البلكونه ندهلها وقالها شهد علي فكرة الانسان ممكن مشاعره تتغير فعلا .

شهد : افهم من كدا ايه يا طارق , وليد اخو طارق : طارق طارق تليفونك بيرن وراح طارق يرد علي الفون , شهد : ضربات قلبها سريعه ومش مستوعبه وبتقول في سرها هو دا فعلا معقول طارق حبني وبصت في السماء ودعت ربنا انها ماتكونش بتحلم كالعاده , الصبح شهد صحيت ومن بدري واقفه قدام المرايا ومظبطه نفسها جدا وخرجت من الاوضه .


رسائل حب


شهد : صباح الخير يا ماما صباح الخير يا طنط  , الام عزه ونعمه : صباح الفل يحبيبتي , شهد : امال طارق فين يا طنط هو لسه نايم , نعمه : لا يا حبيبتي دا  نزل من بدري , شهد : اتضايقت حدا انه مشي وسابها راحت شهد الكلية وهي مضايقه جدا من طارق وحست انو بيلعب بمشاعرها شهد شافته واقف مع اصحابه في الكلية ومشيت من جنبه وماكلمتوش .

طارق : عن اذنكوا وسبهم وبينادي علي شهد ، شهد يا شهد , شهد : ايوة يا طارق خير في حاجه , طارق : جيتي الكليه يعني وماكلمتنيش , شهد : عشان مضايقه وزعلانه منك وعشان احنا متفقين نيجي الكليه سوا وعلي العموم انا مش لعبه يا طارق تلعب بيها ، امبارح تقولي مشاعر الانسان بتتغير ، والنهاردة بتسيبني وتمشي وانا هنساك يا طارق .

طارق : بيضحك عليها وبيقولها انتي هتفضلي طول عمرك هبله كدا اعقلي بقي وكمان انتي عمرك ما هتعرفي تنسيني , شهد : لا هنساك وهتشوف , طارق : راح قطف ورده وراح  لشهد وقالها طب اتفضلي يا ستي , شهد : خديت الورده وضحكت ولا اكنها كانت زعلانه.

طارق : ابقي وريني بقي هتنسيني ازاي وسابها وراح  يحضر المحاضره خلصوا محاضراتهم هما الاتنين , بس شهد كان روحت قبله بعد ما قبلت زيزي قبل ما تروح من الكلية , وفي البيت شهد روحت وعرفت مامتها انها حاسه انها تعبانه وعاوزه تنام ومش عاوزه حد يقلقها , طارق : روح البيت وماشافش شهد طول اليوم وكان محتار هي فين ومختفيه ليه وساعت العشاء .


رسالة حب


نعمه : عزه مش هتصحي شهد علي العشاء , الام عزه : لا يا نعمه هي قالتلي انها تعبانه حبه ومحتاجه ترتاح ، يلا نتعشي احنا وهي اما تصحي تاكل وفضلت شهد قاعده في الاوضه طول الليل وماخرجتش خالص , شهد : قامت بدري لبست وراحت علي الكلية ,طارق : قام من النوم وجهز نفسه للنزول للكلية وبيسال علي شهد وعرف انها نزلت من بدري في الكلية شهد وزيزي واقفين مع بعض .

زيزي : نفذتي الخطه زي ما اتفقنا , شهد : ايوة وحبست نفسي طول اليوم امبارح في الاوضه بس هو وحشني اوي بس اديني هاجي علي نفسي يمكن يحبيني بقي ونخلص , طارق : داخل من باب الكلية وشافها وهي مع زيزي ومعتز رايح عليهم , معتز : شهد ممكن كلمه علي انفراد , شهد : اظن ان مفيش حاجه بينا يا معتز عشان اقف معاك علي انفراد .

معتز : شهد انا بحبك بحد , شهد : اظن يا معتز اننا اتكلمنا في الموضوع دا قبل كدا , معتز : يعني هو كدا يا شهد طب انا هوريكي , شهد : ولا عبرته ومشيت هي وزيزي , طارق : بينادي علي شهد , زيزي : طب اسيبك انا بقي وهسباقك علي المحاضره شهد وطارق واقفوا مع بعض طارق : جيتي لوحدك يعني اي معاك حق المترو ولا ايه .

شهد : ضحكت وقالتله مش عاوزه اتعبك بس وهي واقفه معه حاست بدوخه , طارق : مالك يا شهد انني تعبانه ولا اي شهد : ايوه يمكن ضغطي واطي شويه , طارق : انتي ماكلتيش من امبارح مش كدا , شهد : ايوه فعلا روحت من الكلية امبارح وكنت نايمة طول اليوم , طارق : ايوه عارف احنا عايشين مع بعض علي فكره ، علي العموم تعالي ناكل اي حاجه وخرجوا من الكليه هم الاتنين وراحوا المطعم ياكلوا .

شهد : تعرف ياطارق اني عمري ما شوفتك بتضحك ودايما واخد الامور جد اوي , طارق : تقدري تقولي بس اني عندي ضغط كبير في حياتي عشان ماما ووليد وانا مش عاوز اخليهم محتاحين لحاجه , شهد : بس انا اعرف ان باباك مئامن مستقبلكم كلكم , طارق : انا عمري يا شهد  ما احتجت حاجه وتعبت عليها دايما كانت كل حاجه حواليا كان كل احلامي اني ادخل مغامرة ويمكن انتي المغامرة الوحيدة اللي في حياتي, تابع باقي القصة عبر الرابط التالي.

قصص رومانسية - حب الثانوية الجزء الثالث - قصص يومية
زائرنا الكريم : رجاءآ لاتنسى الاشتراك في مواقع التواصل تشجيعآ لنا لتقديم الافضل وحتى يصلك كل جديد
  
شكرا لك .. الى اللقاء 
*
*

ليست هناك تعليقات:

قصص يومية هو موقع عربي لتقديم قصص عربية متنوعة من قصص اطفال و قصص الانبياء وقصص رعب وافضل انواع القصص الطويلة والقصيرة والمميزة للصغار والكبار.

جميع الحقوق محفوظة

قصص يومية

2019