|
قصص يومية قصص يومية
جاري التحميل ...

قصص رومانسية - حب الثانوية الجزء الثالث - قصص يومية

قصص رومانسية - حب الثانوية الجزء الثالث - قصص يومية


قصص رومانسية - حب الثانوية الجزء الثالث - قصص يومية


شهد : انا ! انا بنسبالك مغامره , طارق : ايوه مستغربه ليه من يوم ما عرفت انك بتحبيني واحنا في الثانوي وانا في مغامره مع نفسي باني يا هفضل لوحدي يا هحبك , طارق : مش يلا بقي لاحسن انا  عايز انام وكمان عايز حد يدفعلي الحساب , شهد : ههههههههه ماشي يلا , الجرسون : الحساب حضرتك , شهد : اي يا عم خضتني  وبتضحك .

حب


طارق : بصلها بتبريق كدا وبعدين مشيوا , شهد : انت بصتلي كدا ليه واحنا في المطعم , طارق : بتهزري كدا عادي مع الجرسون اعقلي بقي يا شهد , شهد : بفرح كدا باين عليها حاضر , شهد : تعرف اني اسعد واحده ف الدنيا عشان ماشيه معاك كدا وبنتكلم عادي , طارق :  طب اتعودي بقي وضحك في البيت شهد قاعده في الصالون قاعده بتقرا كتاب وقاعد معاها نعمه ومامتها عزه .

شهد : يووه انا مش فاهمه حاجه ومش عارفه اترجم ولا كلمه , نعمه : طب ادخلي لطارق يساعدك دا شاطر جدا في الانجلش , الام : انا مش عارفه بنتي دي دخلت الكلية ازاي دي طول عمرها فاشله , شهد : طول عمرك مشرفني  يا ست الكل ، عن اذنكوا هقوم ادخل لطارق شهد بتخبط علي الباب لطارق .

طارق : اتفضلي , شهد : ممكن لو مش هضايقك تساعدني في ترجمه الكتاب , طارق : طبعا ياشهد تعالي ادخلي , شهد : غرفتك حلوة اوي زيك يا طارق , طارق : احلوت لما دخلتيها وضحكلها , شهد : كانت زي اللي هيغمي عليها وبعدها طارق قعد يشرح لها وتقريبا دي كانت اول مره شهد تفهم فيها .

شهد : شكرا جدا يطارق انا غلبتك اوي , طارق : ماتقوليش كدا ولو عوزتي اي حاجه اديني في الاوضه اللي جمبك مش بعيد قامت شهد ودخلت الاوضه بتاعها عشان تنام شهد ومامتها في الاوضه , الام عزه : اي يا شهد فهمتي  من طارق , شهد : هو انا فهمت غير منه يا ماما اول مره افهم بجد .

الام : تعرفي ان نعمه معحبه بيكي جدا وبتقول عليكي حبوبه ودمك خفيف , شهد : بجد يماما ونبي , الام عزه : وتعرفي كمان ان هي بتقولي ان كان في بنت بتحبه من ثانوي وكمان بقت معاه في الكليه  وكمان بتقول ان طارق شخصيه صعبه وان القلب والحب عنده حاجه عاديه وتافهه , شهد : لا انا مش هسيبه غير لما اوقعه واغيرله فكرته دي .



بوستات حب


الام : نامي نامي يا بت وبطلي احلام عندي شغل بكرا الصبح , الصبح شهد صحيت علي صوت الخبط اللي ع باب الاوضه مالقيتش مامتها جمبها فتحت الباب ولقت طارق في وشها , طارق : انتي يا بنتي  اصحي بقي  هنتاخر , شهد : طارق ! اسفه علي منظري ده هغسل وشي بس بس هنتاخر علي اي بضبط , طارق :  هنتاخر علي الرحله انا اشتركت فيها ليا وليكي بسرعه بقي متتاخريش وعلي فكره انا واخد الأذن  من طنط .

شهد : مش مستوعبه تماما اللي طارق ييقوله , طارق : ايه مش عايزه تطلعي الرحله ولا اي .شهد : مطلعش اي حالا هكون جاهزه , نعمه : واد يطارق انت هتفضل مخليها كدا مش دلوقتي تقولها , طارق : اقولها اي  هههههههه دي مجنونه وهتفضحني , نعمه : الله يسامحك جننت كل اللي في البيت , نعمه : يلا يا شهد الباص زمانه جاي يطارق انا جهزت شويه حاجات تخدوها معكم , شهد : تسلم ايدك يا طنط مغلبينك معانا دايما .

نعمه : تعبكوا راحه يحبيبتي المهم تنبسطوا وترجعوا مبسوطين , شهد : رنت علي مامتها وعرفتها انها طالعه الرحله وطارق خد الشنطه نزلها في الباص ومستني شهد قدام الباص شهد طالعه من باب البيت , طارق : باصص عليها وبيقول في باله طول السنين دي قدامي عمري ما شوفتك حلوه كدا شهد وصلت للباص وهي وطارق طالعين رجليها اتزحلقت وكانت هتوقع من كتر فرحتها واستعجلها .

طارق : اتخض عليها  فضل ماسك اديها لحد ما طلعت الباص وطبعا كل الباص متنح عليهم وخصوصا ان طارق مابيكلمش مع حد , وكمان شهد بتحبه من زمان بس طارق ماشغلش باله بيهم وكمان قعدوا جنب بعض , الباص اتحرك ومشى وفجأة وقف قدام بيت معتز معتز طالع الباص , ولقي شهد قاعده جنب طارق .

معتز : شهد قومي يلا , طارق : نعم يحبيبي مش شايفها قاعده جمبي ولا انت شايفها واقفه , شهد : انت عاوز اي يا معتز تعرف تسيبنبي في حالي , طارق : تعرفي تسكتي انتي وماتتكلميش معاه , شهد : ضحكت من غير صوت , معتز : شهد انتي عايزه تقعدي هنا , طارق : بص لشهد وقالها انتي عايزه تقعدي جمبه يا بنتي , شهد : لا طبعا .

طارق : اظن سمعت , معتز راح قعد ورا وهو دموا بيغلي , شهد : احنا هنوصل امتا فاضل قد اي علي شرم , طارق : مستعجله ! عايزه توصلي بسرعه , شهد : لا خالص , طارق : فاضل حوالي خمس ساعات , شهد : ماشي مع انهم قليلين , طارق : قليلين ازاي يعني , شهد : يعني عشان افضل قاعده جمبك وكدا يعني عارف انا عمري ما كنت مبسوطه كدا  انا فرحانه اوي .

طارق : طب يا ستي  يارب تفضلي مبسوطه علي طول  قوليلي يا شهد انتي عمرك ما فكرتي تجيبي مجموع وتبقي دايما متفوقه , شهد : انا طول عمري مستنيه يبقي عندي حافز عشان ابقي احسن بس كل اما انوي بصراحه تحصل مصيبه هههههههه فقررت اسيبها ماشيه كدا علي الله , طارق : هتفضلي طول عمرك هبله والله ههههههه .

طارق : طب اجدعني بقي السنادي  عشان لو جيبتي مجموع كويس ليكي عندي هديه , شهد : بجد يطارق هتجبلي بقي شيكولاته والحركات دي , طارق : ههههههه لا لا هجبلك حاجه احسن , شهد : خلاص اوعدك اني هتفوق السنادي وصلوا خلاص شرم  وطارق نزل الشنط واقفين في الفندق , هايدي شافتهم ودي زميلتهم في الكلية وعنيها علي طارق من اول يوم في الكلية .

رسائل حب


هايدي : طارق طارق ايه دا يا بيبي انت معانا في الرحله , طارق : اه تصدقي , هايدي : اصلي جايه بالعربيه ماكنتش في الباص دي شكلها هتبقي رحله واو , شهد : واقفه مش طايقها وقالتلها هايدي بقولك اي اصحابك بينادو عليكي روحلهم يلا , هايدي : فين دول , شهد : مسكت ايديها وزقتها خفيف كدا وقالتها هناك هناك .

شهد : اي يطارق انا هشيل الشنطه لو عايز تروح مع هايدي عادي , طارق : يلا يا هبله يلا , شهد : طب انا هغير هدومي  وننزل نفطر سوا تمام , طارق : خلاص ماشي هستناكي تحت , شهد :  غيرت هدومها ونزلت لقت طارق قاعد مع هايدي بيفطرو , شهد : ازيكوا يا حلوين الف هنا يا هايدي  كلي يحبيبتي كلي .

يمكن يبان عليكي عن اذنك يا طارق مشيت شهد وكانت ماسكه نفسها من العياط وحسيت ان طارق بيلعب بيها وقعدت تكلم نفسها , هو كل لما يعاملني حلو يرجع يبوظ الدنيا ليه هو مش كان قال ان مشاعر الانسان بتتغير ياتري هو حاسس بايه من نحيتي , يارب يارب مايكونش بيلعب بيا وفضلت واقفه علي البحر لوحدها .

هايدي : مرسي جدا يا طارق انك عزمتني علي الفطار بجد تحفه , طارق : جارسون الحساب من فضلك , هايدي : حساب اي بس يطارق انت لسه ماكلتش حاجة , طارق : كلي انتي علي مهلك بقي وابقي قومي سلام انا هقوم اتمشي شويه , هايدي : اي الهبل دا امال عزمني على  الفطار ليه عشان تسيبني وتقوم , طارق : اي التصرف اللي عملته دا كان لازم اواجهها واوريها الصور الي معتز وريهالي .

انا مش عارف اصدق مين بضبط اللي بقالها سنين بتحبيني ولا الصور اللي الحيوان دا وريهالي , طارق : شهد  اي الصدفه دي  انتي كمان واقفه هنا , شهد : اه صدفه فعلا , طارق : مكنتش اعرف انك في الصور بتبقي حلوه كدا , شهد : صور ؟ صور اي , طارق : صورك مع معتز , شهد : انا ، انا اتصور مع ده ازاي  يعني  وسابت طارق وراحت لمعتز ؟ معتز واقف علي الشط ومعاه اصحابه حواليه بنات وولاد.

شهد : بصوت عالي انت انسان وقح وفاشل ومعندكش دم اي هو الحب بالعافيه , معتز : انتي بتكلميني انا , شهد : ايوه بكلمك انت ، لو فاكر يا معتز انك بشويه صور متركبه انك هتهز شعره مني تبقي غلطان ابعد عني احسنلك يا معتز , معتز : كل دا ليه يعني عشان واحد لا بيحبك ولا حطك في دماغه اصلا وعلي فكره بقي مهما عمل ولو حتي حبك عمره ما هيحبك زي ما انا بحبك .

رسالة حب


شهد : انا حاولت احترم مشاعرك اكتر من مره وانت مش قادر تفهم ان قلبي مع حد تاني وبعدين يحس بيا او ميحسيش انا ماجيتش اشتكيلك , ولو محترمتش نفسك انا هرفع عليك شكوه في الكلية وهضيعلك مستقبلك يا معتز وسابتهم وجرت على قضيتها بتعيط  وبتلم الشنطه تاني , طارق : بيخبط علي الباب شهد فتحت الباب .

شهد : خير يا طارق في حاجه وفتحت الباب ومشيت دخلت تكمل لم حاجتها , طارق : دخل ورها ومسكها من درعها وقالها انا اسف اني شكيت في حبك ليا ومتزعليش مني انا اول مره يا شهد حد ياثر فيا ويخليني احبه كدا انا حبيتك يا شهد وهفضل احبك طول عمري , شهد : رغم كلام طارق ليها بس حاسه انها موجوعه وعيطت جامد .

طارق : خدها في حضنه وفضل يطبطب عليها , شهد : هديت من عيطها وبتقول لطارق ؟ طارق انت قولت اي من شويه , طارق : قولت اني بحبك وهفضل احبك طول عمري  ونزل علي ركبته وقالها ؟ شهد تتجوزيني , شهد : طارق بجد  انا بحلم صح دا حلم مش كدا وهصحي منه كالعاده قولي يا طارق دا حلم انا دايما بحلم بكدا .

طارق : قالها المرادي بجد يحبيبتي ويلا لمي حاجاتك بسرعه عشان ننزل هطلب ايدك من طنط , شهد : نطت في حضن طارق وقعدت تحضنه يجاي ساعه وخايفه تكون بتحلم حلم عمرها بيتحقق , شهد لمت حاجتها وطارق لم حاجته وروحوا , باب الشقه بيخبط نعمه : بتفتح اي يولاد نزلتوا ليه حصل حاجه يا طارق الام عزه سمعت صوت نعمه وهي بتقول شهد وطارق طلعت تجري من قضيتها قلقانه .

ليكون حصل حاجه في الرحله طارق اول ما شاف مامت شهد قالها , طارق : طنط ممكن اطلب ايد حبيبتى شهد , نعمه : يالف نهار ابيض  لولولولولولي , الام عزه : وانا الاقي لبنتي احسن منك يطارق دا انت حلم عمرها , طارق بص لشهد وضحك وقالها : دا انتي مسيحالي بقي ههههههههه , طارق : خلاص يا طنط احنا هننزل نجيب الشبكه ومعاد الحواز لما نخلص كلية .

 نعمه : لي كدا يطارق اما تخلص كليه ليه ما شقتك وعفشك جاهزين وان كان علي شهد مش هتحيب اي حاجه شقتك جاهزه من مجاميعه , الام عزه : لا يطارق لا يا نعمه الاصول اصول وانا هجهز شهد  ان شاء الله , لا طبعا يا طنط الشقه مش ناقصها غير وجود شهد  فيها وبص لشهد وقال دي شهد يا طنط الوحيده في الدنيا اللي قدرت تخطف قلبي وتعلقني بيها الوحيده .

 اللي خلتني اشوف الدنيا بشكل تاني من يوم ما عرفتها بحاول مع نفسي متوجعش معاها خايف احبها , بس انا عايز اقولها حاجه عارفه يا شهد لما بيتكم وقع واحمد وزيزي حكولي عن بيتك وقع , وقتها عرفت ان مامتي ومامتك اصحاب وانا اللي خليت ماما ترن علي مامتك عشان تيجوا تعيشوا معانا وتبقي معايا وجمبي شهد وطارق حضنوا بعض .

شهد : انا بحبك اوي يطارق , طارق : وانا كمان بحبك يا حبيبتي وبعدها نزلوا جابوا الشبكه وجابوا المأذون واتجوزوا وشهد سمعت الكلمه اللي بتصحي عليها بقالها سنين  لولولولولولي الف مبروك بالرفاه والبنين ان شاء الله .
زائرنا الكريم : رجاءآ لاتنسى الاشتراك في مواقع التواصل تشجيعآ لنا لتقديم الافضل وحتى يصلك كل جديد
  
شكرا لك .. الى اللقاء 
*
*

ليست هناك تعليقات:

قصص يومية هو موقع عربي لتقديم قصص عربية متنوعة من قصص اطفال و قصص الانبياء وقصص رعب وافضل انواع القصص الطويلة والقصيرة والمميزة للصغار والكبار.

جميع الحقوق محفوظة

قصص يومية

2019