|
قصص يومية قصص يومية
جاري التحميل ...

قصص رعب - لعنتي الجزء الاول - قصص يومية

قصص رعب - لعنتي الجزء الاول - قصص يومية


قصص رعب - لعنتي الجزء الاول - قصص يومية


كان يوجد زوجه شديدة الجمال جميله جمال, ياخذ العقل مطمع لمن يراها تدعى هاجر, وزوجها رجل فقير اسمه سعيد ليس لديهم اطفال, كل يوم يذهب الرجل الفقير سعيد لعمله ويترك زوجته الجميله هاجر بالمنزل وحيدة, يوميا تستيقظ هاجر من نومها على احلام مفزعه, تبحث عن زوجها سعيد تجده ذهب لعمله تقوم بتنظيف منزلهم واعداد طعام الفطار.


قصص رعب مخيفة


والى حين ياتى زوجها تجلس يومها بدون اى شاغل يشغلها, كانت هاجر لديها جارة خبيثه جدا تشتهر بين الناس بالخبث والشر, الا ان هاجر لان ليس لديها اختلاط باحد لم تعرف ذلك ولا تعرف شى عن جيرانها, جئارتها تدعى نورا, نورا تلك مطلقه من زوجها ولديها ابنه صغيرة وتؤمن جدا بالسحر والاعمال, وتقضى يومها تبحث فى تلك الامور, وتذهب الى شيوخ لعمل الاعمال والاسحار.

نورا عندما ترى هاجر تشعر بغيرة شديدة, تمتلك قلبها وتريد ان تراها بشعه ولا ينظر اليها احد, ذات يوم ذهبت نورا الى هاجر اطرقت على باب منزلهم لتجيبها هاجر, وتستقبلها بفرح شديد لان لا يوجد احد يدخل منزلهم كثيرا, حيث ان سعيد زوجها قام بمنعها من الاختلاط او الذهاب عند احد, هاجر قامت بالترحيب بها اهلا وسهلا ادخلى يا حبيبتى نورتينى.

لتجدها نورا ترتدى ملابس ليست باهظه الثمن او متكلفه, ولكن هاجر من شدة جمالها اى شى ترتديه يكون جميل, سالتها نورا انتى يختى لحد دلوقت مش خلفتى ليه ولا دورتى على الخلفه, لتجيبها هاجر بحسن نيه والله معرف احنا متجوزين بقالنا تلات سنين, انا وسعيد بس ربنا مش رزقنا باولاد ولا هو دور وكل مكمله يقلى بكرة ربنا يدينا.

نورا طيب واللى يقلك على علاج اكيد ومضمون هتدعيلى بعدها, هاجر ياريت والله بس ازاى, نورا تعالى عندى البيت بكرة وانا هشوفلك ريحتك يمكن حد عاملك عمل, هاجر ريحتى ايه بس دانا لو خرجت كان سعيد طلقنى مقدرش, نورا بخبث شديد مش لازم تقوليلو تعالى مش هتكملى عشر دقايق, وارجعى هستناكى بكرة بالليل على الساعه عشرة, انا عارفه ان جوزك بيرجع متاخر على الساعه اتناشر.

لم تاخذ هاجر بالها من معرفه نورا مواعيد خروج ودخول زوجها للمنزل, بعد تفكير هاجر ووافقت, طيب خلاص بجيلك بس اوعى تاخرينى, ثانى يوم فى الوقت المحدد ذهبت هاجر الى جارتها نورة, لتجدها ترتدى ملابس غريبه مقطعه ولا تستر جسمها, وشعرها اسود كسواد الليل ووجها ملطخ باالدماء, هاجر شعرت بخوف شديد من تلك المراة واردت ان تذهب, الا ان نورا استوقفتها بصوت صلب لا تدرى اذا كان صوت رجل ام امراة.

همت ان تركض لكنها وجدت باب المنزل يغلق بشدة, لتناديها نورا تعالى تعاااااااالى, هاجر لم تشعر بقدمها من شدة الخوف ولم تستطع التحرك من مكانها, لتذهب لها نورا وبنبرة حادة انتى لازم تشربى دم انسان حى عشان العمل اللى معمولك يتفك وتعرفى تخلفى انتى فاهمه ,اسمعى وحدة بتكرهك عملالك عمل ومينفعش يتفك غير بكدة.



انتى لازم تشربى دم وحدة لسه فيها الروح اول الدم ما يوصل بطنك, هيغلى ويخلى العمل يتفك متخافيش, هاجر بخوف شديد انا عمرى مقدر اعمل كدة, نورا يبقا هتفضلى طول عمرك عاقر مش بتخلف وعيالك هتموت فى بطنك وينقطع نسلك, هاجر وانتى عرفتى ازاى ان حد عاملى عمل, نورا بصى على جوة ايدك كدة, لتنظر هاجر ليدها لتجد عليها قطعه لحم عفنه بداخل يدها, ترميها علي الارض بسرعه وتصرخ ايه القرف دة وصل لايدى ازاى.

نورا اللى عملك العمل مسلطه عليكى جن يخلى الرحم عندك فاسد زى اللحم دة, اسمعى كلامى عشان تخفى وكل دة يروح, لتجيبها هاجر طيب انا هشرب دم حد حى ازاى احنا هنقتل حد ولا ايه, لترد نورا وهى ممسكه يد هاجر بقوة وتنظر الى غرفه بمنزلها, انا جبتلك اللى هتشربى دمه لحد هنا فى الاوضه دى.

هاجر خافت ان تدخل تلك الغرفه وارادت ان تذهب الى منزلها, وقالت لنورا انا لازم امشى بسرعه جوزى على وصول, وان وصل ومش لقينى هيفتح مصيبه ابقى اجيلك تانى, لكن نورا رفضت ان تخرج هاجر من المنزل, نورا لا مش هتخرجى غير اما اعالجك ونفك السحر الى معمولك دة, وامسكت هاجر بمعصمها لتجد هاجر مكان يد نورا كانه لحم محروق فارتعشت وصرخت ايه دة انتى عملتى فيا ايه.


قصص رعب حدثت بالفعل 


نورا معملتش حاجه انا عايزة اساعدك يلا بينا ندخل الاوضه, امشى ورايا وانتى هترتاحى وهتخلفى عيل واتتين وتلاته, ودخلت هاجر معها على مضض وهناك ثقل شديد برجليها, كانت تشعر اكن كام شخص ما يمسك قدمها من اسفل, لتنظر للاسفل لتجد ظل شى حجمه كبير جدا, يملا المنزل لترتعش جميع اجزاء جسمها, وعلمت ان نورا لن تتركها تذهب بسهوله فانصاعت لامرها ودخلت معها الغرفه تلك الغرفه.

وعندما رات الدماء بكل ركن بالغرفه صرخت وركضت نحو الباب, لكنها وجدت الباب يغلق عليها من الداخل وفجاءة الظلام عم المكان, لو سمحتى افتحيلى الباب افتحيلى وجدت هاجر نفسها, وحيدة بالغرفه والظلام يملا الغرفه وتنادى على نورا لكن نورة لا تسمعها او ترد, اخذت هاجر تحسس المكان لتصل الى الباب وعند وصلوها الى الباب, تشعر بنفس احد فى شعرها نعم ليس هواء مين هنا مين رد مين افتحولى الباب.

شعرت هاجر بخوف لم تشعر به قط وندمت ندم شديد انها خرجت بدون اذن زوجها, واحست ان ما يجرى لها لعنة بسبب انها اغضبت ربها وخرجت بدون علم زوجها, سمعت هاجر صوت مخيف لا تستطيع وصفه صوت فى اذنها يقول لها اقتلى سعيد لاقتلك, اقتلى سعيد لاما هتشوفى ايام عمرك مشفتها, بعد متقتليه اقطعى اطراف ايديه ورجليه وجبيهم للمقابر وهما لسه سخنين, تصرخ هاجر لا انت مين انا عمرى ما هقدر اقتل جوزى.

وظل الصوت يقول لها اقتلى سعيد وظهر لها خيال طفل صغير, يبكى فى جانب من الجدار ووجه الطفل غير ظاهر لكنها تسمع بكائه, اقتربت منه ويقول لها امى انقذينى امى انقذينى, لتقرب هاجر من ذلك الطفل ليرفع وجهه اذا به بدون عيون, لااااااااا الطفل ليه ليس لديه عيون و ينزف دم من وجهه من دون ملامح, ليس لديه اى ملامح انا ايه اللى عملته بنفسى دة.

ما زالت هاجر تسمع بكاء الطفل بالغرفه تبحث عنه لكنها لا تجدة, تسمع الصوت لكنها لا تراة تلتف هاجر لتجدة خلفها وممسك بسكين يعطيها لها, خدى السكين دى ادبحى سعيد وتعالى بدل مقلتلك, لتاخذ هاجر منه السكين وتقوم بفتح الباب ليفتح معه معها وتخرج لتبحث عن نورا لا تجدها اين ذهبت.

قصص رعب - لعنتي الجزء الثاني - قصص يومية
زائرنا الكريم : رجاءآ لاتنسى الاشتراك في مواقع التواصل تشجيعآ لنا لتقديم الافضل وحتى يصلك كل جديد
  
شكرا لك .. الى اللقاء 
*
*

ليست هناك تعليقات:

تعليقكم يهمنا

قصص يومية هو موقع عربي لتقديم قصص عربية متنوعة من قصص اطفال و قصص الانبياء وقصص رعب وافضل انواع القصص الطويلة والقصيرة والمميزة للصغار والكبار.

جميع الحقوق محفوظة

قصص يومية

2019